header

Bel mij!

De aanvraag wordt door jou als werknemer ingediend via de website van het UWV. Je gebruikt hiervoor het formulier "Aanvragen WIA-uitkering"
www.uwv.nl/particulieren/formulieren/aanvragen-wia-uitkering.aspx
De medische informatie stuur je per post. Hieronder zie je per stap hoe je de uitkering aanvraagt.

Stap 1: Formulieren verzamelen
Samen met jouw werkgever heb je de afgelopen tijd al een aantal formulieren ingevuld. Daarin staat bijvoorbeeld wat er is gedaan om weer (meer) aan het werk te gaan.

Je vult zelf in:
- "Oordeel van de werknemer". Dit formulier vindt je op www.uwv.nl.

Je krijgt van jouw werkgever:
- Plan van aanpak. Dit heeft jouw werkgever samen met jou gemaakt kort nadat je ziek werd. Je kunt hiervan een kopie bij jouw werkgever opvragen. Stuur ook eventuele bijstellingen in het plan van aanpak mee.
- Eerstejaarsevaluatie van het plan van aanpak. Dit heeft jouw werkgever samen met jou ingevuld toen jij ongeveer een jaar ziek was. Je kunt hiervan een kopie bij jouw werkgever opvragen.

- Eindevaluatie van het plan van aanpak. Dit vul je samen met jouw werkgever in.

Je krijgt van de bedrijfsarts:
- Medische informatie.
- Probleemanalyse en eventuele Bijstellingen van de probleemanalyse.
- Actueel oordeel bij de probleemanalyse.

Is jouw dienstverband beƫindigd tijdens de periode van ziekte? Had je wel een werkgever toen je ziek werd? Maar eindigde jouw dienstverband voordat je twee jaar ziek was? Dan heb je samen met jouw werkgever of de bedrijfsarts een aantal van de bovenstaande formulieren ingevuld. Op het formulier "Oordeel van de werknemer" kun je aangeven welke formulieren je wel en niet meestuurt.

Stap 2: Online aanvragen, met DigiD, via www.uwv.nl/particulieren/formulieren/aanvragen-wia-uitkering.aspx

Stap 3: Formulieren (medische informatie) opsturen naar
UWV
Postbus 69254
1060 CH Amsterdam

Als je de online aanvraag hebt gedaan en de documenten van het re-integratieverslag zijn aangeleverd, ben je klaar met jouw WIA-aanvraag en wordt deze beoordeeld.