header

Bel mij!

Mijn naam is Diana Quist, 49 jaar. Ik heb van maart tot oktober 2017 deelgenomen aan de omscholing tot Telefoniste, Receptioniste en Administratief medewerkster bij InterTransfer.

Mijn jarenlange dienstverband bij een zorgverzekering hield op door een fusie. Ik ben in de zorg terecht gekomen. Na een reorganisatie werd het contract niet verlengd. Ik wilde weer aan het werk. Het werken in de zorg was lichamelijk te zwaar daarom besloot ik voor administratieve baan te gaan. Bij het solliciteren stroomde de afwijzingen binnen. Ik had genoeg ervaring op administratief gebied maar dat was te lang geleden.

Via een vrijwilliger van mijn vrijwilligerswerk kreeg ik positieve verhalen te horen over InterTransfer. Het omscholingstraject dat zij aanbieden, leek mij ook een mooie manier om voorbereid te worden op een nieuwe baan. Ik was klaar voor deze stap en met veel motivatie ging ik dan ook van start met de scholing. Het was wel even wennen om weer naar school te gaan. Wij hadden een fijne klas. Iedereen probeerde elkaar te helpen en te ondersteunen. De docenten waren deskundig in hun eigen vakgebied. De combinatie van school, huiswerk en gezin viel mij zwaar. Maar ik had gekozen voor deze opleiding dus verzamelde alle energie om door te gaan.

Tijdens de sollicitatietraining kregen wij de opdracht om op zoek te gaan naar een werkervaringsplaats. Ik stuurde een e-mail met cv naar het hoofdkantoor van het zorgcentrum waar ik een aantal jaar vrijwilligerswerk deed. Een positieve reactie volgde. Ik mocht ervaring op komen doen. Ik heb tijdens deze periode veel geleerd en vooral het vertrouwen in mezelf teruggevonden. Dat heeft mij heel goed gedaan!

De dag waarop de diploma-uitreiking plaatsvond verliep totaal anders dan verwacht. Ik had in de ochtend gesolliciteerd op een leuke functie in een kliniek via een uitzendbureau. Rond de middag had ik als volgende stap in deze sollicitatie een telefoongesprek en sollicitatiegesprek via Skype. Ik had een aantal referenties opgegeven waaronder ook de projectleider van InterTransfer. De diploma-uitreiking werd feestelijk afgerond. In die tijd werd mijn projectleider ook door het uitzendbureau benaderd voor het winnen van een referentie. Na afloop bleven alle leerlingen samen met mij wachten op de uitkomst van telefoontje. De manager van het uitzendbureau kwam met het verlossende woord dat ik was aangenomen in de kliniek. Dit was de kers op de taart. Wat een mooie, bijzondere dag.

Inmiddels zijn er 3 maanden verstreken. Ik heb een jaar contract aangeboden gekregen.

Ik ben InterTransfer ontzettend dankbaar voor de deskundige ondersteuning. Zonder InterTranfer was dit niet gelukt!